sâmbătă, 14 iulie 2012

Care este cea mai bună baterie?

Noi de multe ori nedumerit de anunţuri de baterii noi, care se spune pentru a oferi densitati foarte mari de energie, oferă 1000 de încărcare / descărcare şi de ciclu sunt de hârtie subţire. Sunt ele reale? Poate - dar nu în una şi aceeaşi baterie. În timp ce un tip de baterie poate fi proiectat pentru dimensiuni mici şi Runtime lung, acest pachet nu va dura şi uza prematur. Un alt Bateria poate fi construit pentru viata lunga, dar dimensiunea este mare şi voluminoase. O baterie terţă poate oferi toate atributele dorite, dar preţul ar fi prea mare pentru uz comercial.


Producătorii de baterii şi sunt conştienţi de nevoile clienţilor şi au răspuns prin oferirea de pachete care se potrivesc cel mai bine aplicaţiile specifice. Industria de telefonie mobilă este un exemplu de adaptare inteligent. Accentul este pus pe dimensiuni mici, densitate energetică ridicată şi preţ scăzut. Longevitatea vine în a doua.

Inscripţia de NiMH pe un pachet de baterii nu garantează în mod automat o densitate energetică ridicată. Un prismatic nichel-metal acumulator NiMH pentru un telefon mobil, de exemplu, este făcut pentru geometrie subţire. Un astfel de pachet oferă o densitate de energie de aproximativ 60Wh/kg şi numărul de ciclu este de aproximativ 300. În comparaţie, un cilindric NiMH oferă densităţi de energie de 80Wh/kg şi mai mari. Totuşi, numărul de ciclul de acest acumulator este moderat de scăzută. De înaltă durabilitate baterii NiMH, care durează de 1000 de evacuări, sunt de obicei ambalate în celule voluminoase cilindrice. Densitatea de energie a acestor celule este o 70Wh/kg modest.
Compromisurile există, de asemenea, pe bază de baterii litiu-. Li-ion sunt pachete de produse pentru aplicaţii de apărare care depăşesc cu mult densitatea de energie a echivalent comerciale.Din păcate, aceste super-mare capacitate Li-ion sunt considerate nesigure în mâinile publicului şi preţul ridicat le pune la îndemâna din piaţa comercială.
In acest articol ne uităm la avantajele şi limitările bateriei comercial. Bateria aşa-numitul miracol care trăiesc doar în medii controlate este exclusă. Am examinează bateriile, nu numai în ceea ce priveşte densitatea de energie, dar, de asemenea, longevitate, caracteristicile de sarcină, cerinţele de întreţinere, de auto-descărcare de gestiune şi costurile operaţionale. Deoarece NiCd ramane un standard faţă de care alte baterii sunt comparate, vom evalua biochimice alternative împotriva acestui tip de baterie clasic.


-Nichel-cadmiu (NiCd) - mature şi bine înţeles, dar relativ scăzută în densitate de energie. NiCd este utilizat în cazul în care viaţă lungă, rata de descarcare mare si pretul economic sunt importante. Principalele aplicaţii sunt două căi radio, echipamente biomedicale, camere video profesionale şi instrumente de putere. NiCd conţine metale toxice şi este mediul neprietenos.

-Nichel-metal NiMH (NiMH) - are o densitate de energie mai mare comparativ cu NiCd, la cheltuieli de ciclu de viaţă redusă. NiMH nu conţine metale toxice. Aplicatiile includ telefoane mobile si laptop-uri.

-Acid de plumb - cel mai economic pentru aplicaţii de putere mai mari în cazul în care greutatea este de îngrijorare mic. Bateria plumb-acid este alegerea preferată pentru echipamente de spital, scaune cu rotile, iluminat de urgenţă şi sisteme de UPS.

-Litiu-ion (Li-Ion) - cel mai rapid sistem de baterii creştere. Li-ion este folosită în cazul în care de înaltă densitate de energie şi uşor, este de primă importanţă. Tehnologia este fragilă şi un circuit de protecţie este necesară pentru a asigura securitatea. Aplicatiile includ laptopuri şi telefoane celulare.

-Lithium Ion Polymer (Li-ion polimer) - oferă atributele de Li-ion în ultra-subţire geometrie şi ambalare simplificată. Principalele aplicaţii sunt telefoanele mobile.
Figura 1 compară caracteristicile celor şase sistemele cele mai des folosite de baterii reîncărcabile, în ceea ce priveşte densitatea de energie, ciclul de viaţă, cerinţele de exerciţii fizice şi de cost.Cifrele se bazează pe evaluări medie a bateriilor comercial disponibile la momentul publicării.


NiCd
NiMHAcid de plumbLi-IonLi-ion polimerRefolosibile 
Alcalin
Gravimetrică densitate de energie(Wh / kg)45-8060-12030-50110-160100-13080 (iniţial)


Rezistenta interna
(Include circuite periferice), în mΩ
100 - 200 1
6V Pack
200 - 300 1
6V Pack
<100 1
12V Pack
150 - 250 1
7.2V Pack
200 - 300 1
7.2V Pack
200 - 2000 1
6V Pack
Ciclul de viaţă (la 80% din capacitatea iniţială)1500 2300 - 500 2,3200 până la
300 2
500 - 1000 3300 şi până la
500
50 3
(La 50%)

Timp de incarcare rapidTipic 1h2-4h8-16h2-4h2-4h2-3h
Toleranţa supraîncărcăriimoderatăscăzutmarefoarte scăzutscăzutmoderată
Auto-descărcare de gestiune / Luna(temperatura camerei)20% 430 4%5%10% 5~ 10 5%0,3%

Celula de tensiune(nominal)1.25V 61.25V 62V3.6V3.6V1.5V
Încărcaţi curent
- Vârf
- Cel mai bun rezultat

20C
1C

5C
0.5C sau mai mică

5C 7
0.2C

> 2C
1C sau mai mică

> 2C
1C sau mai mică

0.5C
0.2C sau mai mică
Temperatura de operare (de descărcare de gestiune numai)De la -40 la
60 ° C
-20 La
60 ° C
-20 La
60 ° C
-20 La
60 ° C
De la 0 la
60 ° C
De la 0 la
65 ° C
Cerinţa de întreţinere30 la 60 de zile60 la 90 de zile3 până la 6 luni 9

Tipic baterie cost
(US $, numai de referinţă)
50 dolari
(7.2V)
60 dolari
(7.2V)
25 dolari
(6V)
100 dolari
(7.2V)
100 dolari
(7.2V)
5 dolari
(9V)
Costul per ciclu (US ​​$)110.04 dolari0.12 dolari0.10 dolari0.14 dolari0.29 dolari$ 0.10-0.50


1. Rezistenţa internă a bateriei variază în funcţie de evaluare de celule, de tipul de circuit de protecţie şi numărul de celule. Circuit de protecţie de Li-Ion si Li-polimer adaugă aproximativ 100mΩ.
2. Ciclul de viaţă se bazează pe baterie primirea de întreţinere periodică. Neputând să se aplice periodice cicluri complete de descărcare de gestiune poate reduce ciclul de viaţă cu un factor de trei.
3. Ciclul de viaţă se bazează pe adâncimea de descărcare de gestiune. Evacuările Shallow oferi mai multe cicluri decât evacuările profunde.
4. Descărcarea de gestiune este cel mai mare imediat după încărcare, apoi se ingusteaza off.Capacitatea de NiCd scade 10% în primele 24 de ore, apoi scade la aproximativ 10% la fiecare 30 de zile după aceea. De auto-descărcare creşte cu temperatura mai mare.
5. Circuitelor interne de protecţie a consuma de obicei 3% din energia stocată pe lună.
6. 1.25V este tensiunea de celule deschise. 1.2V este valoarea de frecvent utilizat. Nu este nici o diferenţă între celule, aceasta este pur şi simplu o metodă de evaluare.
7. Capabile de impulsuri de curent mare
8. Se aplică doar pentru a îndeplini; Temperatura taxa este mult mai limitat.
9. De întreţinere poate fi în formă de "egalizare" sau "topping" taxă.
10.Costul de baterii pentru dispozitive portabile disponibile comercial.
11.Derivat din preţul bateriei împărţit de ciclu de viaţă. Nu include costurile de energie electrică şi încărcătoare.
Observaţie: Este interesant de notat că NiCd are cel mai scurt timp taxa, ofera cea mai mare curentul de sarcină şi oferă cel mai mic total cost-pe-ciclu, dar are cele mai exigente cerinţe de întreţinere




 NOU adidas Nike Puma Lacoste LeCoq Converse




Acumulator Nichel-cadmiu (NiCd) 
NiCd preferă taxa de rapid pentru a încetini de încărcare şi de a percepe taxa de pulsul DC. Toate altor compusi prefera o descărcare de gestiune superficial şi curenţi de sarcină moderate. NiCd este un lucrător puternic şi tăcut; forţei de muncă grea ridică nici o problemă. De fapt, NiCd este tipul de baterie care efectuează numai de bine în condiţii riguroase de muncă. Ea nu-i place să fie răsfăţat stând în încărcătoare de zile şi de a fi utilizat numai ocazional, pentru perioade scurte de timp. O descărcare periodică completă este atât de important ca, în cazul în care a omis, cristale de mari dimensiuni se vor forma pe plăcile de celule (de asemenea denumit de memorie) si NiCd va pierde treptat performanţa sa.
Dintre bateriile reincarcabile, NiCd ramane o alegere populara pentru aplicaţii cum ar fi două căi radio, echipament medical de urgenţă şi instrumente electrice. Baterii cu densităţi mai ridicate la energie şi metale mai puţin toxice sunt provocând o diversiune de la NiCd la tehnologii mai noi.

Avantaje şi limitări de baterii NiCd
Avantaje
Încărcare rapidă şi simplă - chiar şi după depozitare prelungită.
Numărul mare de încărcare / descărcare cicluri de - dacă sunt corect întreţinute, NiCd oferă peste 1000 de încărcare / descărcare cicluri.
De performanţă sarcină bună - NiCd permite reîncărcare la temperaturi scăzute.
Perioada de valabilitate lung - în orice stare-de-taxa.
Simplu de stocare şi transport - cele mai multe companii transport aerian accepta NiCd, fără condiţii speciale.
Bună performanţă scăzută temperatură.
Iertarea dacă abuzat - NiCd este una dintre cele mai rezistente baterii reincarcabile.
Punct de vedere economic preţ - NiCd este bateria cel mai mic cost în termeni de cost pe ciclu.
Disponibil într-o gamă largă de dimensiuni şi opţiuni de performanţă - cele mai multe celule NiCd sunt cilindrice.


Limitări
Densitatea de energie relativ mică - în comparaţie cu sistemele mai noi.
Efect de memorie - NiCd trebuie să fie exercitate periodic pentru a preveni memorie.
Neprietenoase mediului inconjurator - NiCd contine metale toxice. Unele ţări se limitează utilizarea a bateriei NiCd.
Are relativ mare de auto-descărcare de gestiune - are nevoie de reîncărcare, după depozitare.


Acumulatori Nichel-metal NiMH (NiMH) 

De cercetare a sistemului NiMH a început în anii 1970 ca un mijloc de a descoperi modul de a stoca hidrogen pentru baterie nichel hidrogen. Astăzi, bateriile pe bază de hidrogen nichel sunt utilizate în principal pentru aplicaţiile de sateliţi. Acestea sunt voluminoase, contin de înaltă presiune din oţel şi canistre costa mii de dolari per celulă.
În primele zile experimentale ale bateriei NiMH, aliaje de metal hidrură au fost instabile în mediul de celulă şi de caracteristicile dorite de performanţă nu ar putea fi atins. Ca urmare, dezvoltarea de NiMH încetinit. Aliaje noi hidrură au fost dezvoltate în anii 1980, care au fost suficient de stabil pentru utilizarea într-o celulă. Începând cu sfârşitul anilor 1980, NiMH a fost constant îmbunătăţit.
Succesul NiMH a fost determinată de densitatea sa mare de energie şi utilizarea metalelor ecologice. Modernă NiMH oferă până la 40 la suta mai mare densitate de energie în comparaţie cu NiCd. Există un potenţial de capacităţi încă mai mari, dar nu fără unele efecte secundare negative.
NiMH este mai durabil decat NiCd. Ciclism în sarcină grea şi de depozitare la temperatura ridicată reduce durata de viaţă. NiMH suferă de mare de auto-descărcare de gestiune, care este considerabil mai mare decât cea a NiCd.
NiMH a fost înlocuirea NiCd în pieţe, cum ar fi comunicaţiile fără fir şi de calcul mobil. În multe părţi ale lumii, cumpărătorul este încurajat să utilizeze mai degrabă decât bateriile NiMH NiCd. Acest lucru se datorează de a preocupărilor legate de mediu cu privire la eliminarea neglijentă a bateriei uzat.

Experţii sunt de acord că NiMH-a îmbunătăţit foarte mult de-a lungul anilor, dar rămân limitări. Cele mai multe dintre deficienţele sunt nativi de tehnologie pe bază de nichel şi sunt partajate cu acumulator NiCd. Este unanim acceptat faptul că NiMH este un pas intermediar pentru tehnologie de baterii litiu.
Avantaje şi limitări de baterii NiMH
Avantaje
30 - 40 la suta mai mare capacitate de peste o NiCd standard. NiMH are un potential pentru inca densităţi mai mari de energie.
Mai putin predispus la memorie decat NiCd. Cicluri de exerciţii periodice sunt necesare mai multe ori.
Simplu de stocare şi transport - condiţii de transport nu sunt supuse controlului de reglementare.
Ecologic - conţine doar toxinele uşoare; profitabil pentru reciclare.

Limitări
Durată limitată de viaţă - în cazul în care în mod repetat profund pedalat, mai ales la curenti de încărcare mare, performanţă începe să se deterioreze după 200 la 300 de cicluri. Shallow, mai degrabă decât de cicluri de descărcare de gestiune de adâncime sunt de preferat.
Descărcarea de gestiune limitat curent - deşi o baterie NiMH este capabil de a oferi curenţilor de descărcare de gestiune, evacuările repetate cu curenţi de sarcină mari reduce durata de viaţă a bateriei de ciclu. Cele mai bune rezultate sunt obţinute cu curenţi de sarcină de 0.2C la 0.5C (o cincime până la o jumătate din capacitatea nominală).
Algoritmul de încărcare mult mai complexe necesare - NiMH generează mai multă căldură în timpul sarcinii şi necesită un timp de încărcare mai mare decât NiCd. Taxa prelinge este critică şi trebuie să fie controlat cu atenţie.
De mare de auto-descărcare de gestiune - NiMH a aproximativ 50 la sută mai mare de auto-descărcare de gestiune, comparativ cu NiCd.Noi aditivi chimici îmbunătăţi de auto-descărcare de gestiune, dar în detrimentul de densitate de energie mai mic.
Performanţa degradează dacă este păstrată la temperaturi ridicate - NiMH ar trebui să fie stocate într-un loc rece si la o stare-de-taxa de aproximativ 40 la suta.
Mari de întreţinere - baterie necesită descărcarea de gestiune complet regulat pentru a preveni formarea cristalin.
Aproximativ 20 la suta mai scumpe decat NiCd - baterii NiMH concepute pentru tragere de curent mare sunt mai scumpe decât versiunea obişnuită.



Acumulatori Plumb Acid 

Inventat de fizicianul francez Gaston Plante în 1859, cu plumb a fost prima baterie reîncărcabilă pentru uz comercial. Astăzi, inundat de plumb acid de baterie este folosit in automobile, stivuitoare şi de mare de alimentare cu energie neintreruptibila (UPS) sisteme.
În timpul mijlocul anilor 1970, cercetatorii au dezvoltat o întreţinere fără baterie plumb acid, care ar putea funcţiona în orice poziţie. Electrolit lichid a fost transformat în separatoare de umezi şi a incintei a fost pecetluită. Supape de siguranţă au fost adăugate pentru a permite evacuarea de gaze în timpul de încărcare şi descărcare.
Motivat de aplicaţii diferite, două denumiri baterie a apărut. Ele sunt mici de acid de plumb sigilate (SLA), de asemenea, cunoscut sub numele de marca de Gelcell, şi acidul mare valva de plumb reglementate (VRLA). Punct de vedere tehnic, ambele baterii sunt la fel. (Ingineri poate argumenta că "plumb-acid sigilat", cuvântul este un termen impropriu, deoarece nici o baterie plumb acid poate fi complet închis.) Din cauza accentul nostru la data de baterii portabile, ne concentrăm pe SLA.
Spre deosebire de bateria inundate de acid de plumb, atât SLA şi VRLA sunt proiectate cu un nivel scăzut de peste tensiune potenţialul de a interzice de la bateria ajunge de gaze generatoare de potenţial în timpul încărcării. Excesul de taxare ar putea provoca gazare şi apă epuizarea. Prin urmare, aceste baterii nu poate fi perceput la potenţialul lor maxim.
Plumb-acid nu este supusă la memorie. Lăsarea acumulatorului la taxa de plutire pentru o perioadă mai lungă nu produce daune. Retenţie de încărcare a bateriei este cel mai bun dintre baterii reincarcabile. Întrucât NiCd auto de evacuările de aproximativ 40 la suta din energia stocată în trei luni, SLA auto-evacuările de aceeaşi sumă într-un an. SLA este relativ ieftin să cumpere, dar costurile de funcţionare pot fi mult mai costisitoare decât în ​​cazul în care NiCd cicluri complete sunt necesare pe o bază repetitivă.
SLA nu se pretează la încărcarea rapidă - ori tipice de încărcare este de 8 la 16 ore. SLA trebuie întotdeauna să fie stocate într-un stat perceput. Lăsarea acumulatorului într-o stare descărcată provoaca sulfatare, o condiţie care face bateria dificilă, dacă nu imposibil, să reîncărcaţi.
Spre deosebire de NiCd, SLA nu-i plac ciclism profund. O descărcare de gestiune complet cauzeaza presiune suplimentară şi pentru fiecare ciclu fură bateria de o cantitate mica de capacitate. Această caracteristică de uzură în jos, de asemenea, se aplică la baterie biochimice alte grade diferite. Pentru a preveni bateria de la a fi subliniat prin descărcarea de gestiune profundă repetitiv, o baterie SLA mai mare este recomandat.
În funcţie de adâncimea de descărcare de gestiune şi de temperatura de funcţionare, SLA oferă 200 la 300 de descărcare de gestiune / cicluri de încărcare. Motivul principal pentru viaţa sa ciclu relativ scurt, este grila de coroziune de electrodul pozitiv, epuizarea din acelaşi material activ şi extindere a plăcilor pozitive. Aceste modificări sunt cea mai raspandita la temperaturi de funcţionare mai ridicate. Ciclism nu a preveni sau a inversa tendinţa.
Temperatura de funcţionare optimă pentru SLA şi bateria VRLA este de 25 ° C (77 ° F). Ca o regulă de degetul mare, la fiecare 8 ° C (15 ° F), în creştere de temperatură va reduce în jumătate de viaţă a bateriei. VRLA, care va dura timp de 10 ani la 25 ° C, va fi numai bun pentru 5 ani, în cazul în care funcţionează la 33 ° C (95 ° F). Aceeaşi baterie ar putea suporta un pic mai mult de un an, la o temperatură de 42 ° C (107 ° F).
Printre baterii reincarcabile moderne, familia bateria plumb acid are cea mai mică densitate de energie, făcându-l nepotrivit pentru dispozitivele mobile care au nevoie de dimensiunea compactă.În plus, performanta la temperaturi joase este slabă.
SLA este evaluat la o descărcare de gestiune de 5 ore sau 0.2C. Unele baterii sunt chiar evaluat la un proces lent de 20 de ore de descărcare de gestiune. Ori mai lung de descărcare de gestiune producă valori mai mari de capacitate. SLA funcţionează bine pe curenti de impulsuri de mare. În timpul acestor impulsuri, rate de descărcare de gestiune şi în exces de 1C pot fi trase.
În ceea ce priveşte eliminarea, SLA este mai puţin dăunător decât bateria NiCd, dar conţinutul de plumb ridicat face SLA mediu neprietenos.

Avantaje şi limitări ale Baterii cu plumb
Avantaje
Ieftin şi simplu să producă - în termeni de cost pe watt oră, SLA este de cel puţin costisitoare.
Tehnologie matură, de încredere şi bine-înţeles - când sunt utilizate corect, SLA este durabil şi oferă servicii de încredere.
Scăzut de auto-descărcare de gestiune, rata de auto-descărcare de gestiune este printre cele mai mici în batterysystems reîncărcabile.
Cerinţe reduse de întreţinere - nu de memorie, nu electrolit pentru a umple.
Capabile de rate de descărcare de gestiune ridicate.





Limitări
Nu pot fi stocate într-o stare descărcată.
Densitatea de energie redus - sărace greutate-la-energie limitele de densitate pentru a folosi aplicaţiile staţionare şi cu roţi.
Permite doar un număr limitat de cicluri complete de descărcare de gestiune - potrivite pentru aplicaţii care necesită regimul de aşteptare, evacuările doar ocazionale profunde.
Neprietenoase mediului inconjurator - electrolit şi conţinutul de plumb poate provoca daune mediului.
Restricţiilor de transport de acid de plumb inundate - nu sunt probleme de mediu în ceea ce priveşte scurgerile într-un caz de accident.
Termica Runaway poate aparea cu încărcare necorespunzătoare.




Acumulatorii Litiu Ion

Munca de pionierat, cu baterie cu litiu a început în 1912, în conformitate cu GN Lewis, dar nu a fost până la începutul anilor 1970 că primul nu-baterii cu litiu reincarcabile au devenit disponibile comercial. Litiu este mai usor de toate metalele, are cea mai mare potenţial de electrochimică şi oferă cea mai mare densitate de energie pe greutate.
Încercările de a dezvolta baterii cu litiu reincarcabile urmat în anii 1980, dar a eşuat din cauza unor probleme de siguranţă. Din cauza instabilităţii inerente de metal litiu, mai ales în timpul de încărcare, de cercetare mutat de la o baterie cu litiu non-metalic cu ioni de litiu. Deşi uşor mai scăzută în densitate de energie de metal litiu, Li-Ion este sigură, cu condiţia ca anumite măsuri de precauţie atunci când sunt îndeplinite de încărcare şi descărcare. În 1991, Sony Corporation comercializat primul acumulator Li-ion. Alţi producători au urmat exemplul. Astăzi, Li-Ion este cea mai rapidă creştere chimia bateriei şi cea mai promiţătoare.
Densitatea de energie a Li-ion este de obicei de două ori că a NiCd standard. Îmbunătăţirile din materiale de electrozi de active au potenţialul de a creşte densitatea de energie aproape de trei ori că a NiCd. În plus faţă de mare capacitate, caracteristicile de sarcină sunt destul de bune şi se comportă similar cu NiCd, în ceea ce priveşte caracteristicile de descărcare de gestiune (formă similară de profil de descărcare de gestiune, dar tensiune diferită). Curba de descărcare de gestiune plat oferă utilizarea eficientă a puterii depozitate într-un spectru de tensiune de dorit.
Tensiunea mare de celule permite pachete de baterii cu o singură celulă. Cele mai multe dintre telefoanele mobile de azi rula pe o singură celulă, un avantaj care simplifică proiectarea bateriei.Pentru a menţine aceeaşi putere, curenti mai mari sunt desenate. Rezistenţă scăzută de celule este importantă pentru a permite fluxul de curent în timpul liber impulsuri de sarcină.
Li-Ion este o baterie de întreţinere reduse, un avantaj pe care majoritatea altor compusi nu poate pretinde. Nu există nici o memorie şi nu de ciclism programat este necesar pentru a prelungi viata bateriei. În plus, auto-descărcare de gestiune este de mai puţin de jumătate faţă de NiCd, făcând Li-Ion de bine potrivite pentru aplicaţii moderne de ecartament de combustibil. Li-ion celule provoca puţin rău când sunt aruncate.
În ciuda avantajelor sale generale, Li-Ion are, de asemenea, dezavantajele sale. Este fragil şi necesită un circuit de protecţie pentru a menţine funcţionarea în condiţii de siguranţă. Construit în fiecare pachet, circuit de protecţie limitează tensiunea de vârf a fiecărei celule în timpul de încărcare şi previne tensiunea celulei de scădere prea mic privind descărcarea de gestiune. În plus, temperatura de celula este monitorizată pentru a preveni extreme de temperatură. Încărcare maximă şi curent de descărcare de gestiune se limitează la între 1C şi 2C. Cu aceste măsuri de precauţie în loc, posibilitatea de acoperire cu litiu metalic care apar din cauza supraîncărcării este practic eliminat.
Imbatranirea este un motiv de îngrijorare cu cele mai multe baterii Li-ion si multi producatori de tăcere cu privire la această problemă. Unele deteriorare capacitate este de remarcat, după un an, dacă bateria este în uz sau nu. Peste două sau poate trei ani, bateria nu frecvent. Trebuie remarcat faptul că alte biochimice au, de asemenea, de varsta, legate de efectele degenerative. Acest lucru este valabil mai ales pentru NiMH dacă este expus la temperaturi ambiante ridicate.
Depozitarea bateriei într-un loc rece incetineste procesul de imbatranire a Li-Ion (si a altor compusi).Producătorii recomandă temperaturi de depozitare de 15 ° C (59 ° F). În plus, bateria ar trebui să fie parţial încărcat în timpul depozitării.
Producătorii sunt îmbunătăţirea continuă chimie a bateriei Li-ion. Combinaţii noi şi îmbunătăţite chimice sunt introduse la fiecare şase luni sau cam asa ceva. Cu astfel de progrese rapide, este dificil de a evalua cât de bine a bateriei va fi revizuit de vârstă.
Cel mai economic Li-ion, în termeni de cost-la-energie raportul este de 18650 de celule cilindrice.Această celulă este utilizat pentru calcul mobile şi alte aplicaţii care nu necesită ultra-subţire geometrie. Dacă un pachet mai subtire este necesar (mai subţire de 18 mm), prismatice Li-ion este cea mai buna alegere. Nu există câştiguri în densitatea de energie de peste 18650, cu toate acestea, costul de obţinere a energiei acelasi lucru poate dubla.
Pentru ultra-subţire geometrie (mai puţin de 4 mm), singura alegere este Li-ion polimer. Acesta este sistemul cel mai scump din punct de vedere al costurilor la energie raport. Nu există câştiguri în densitatea de energie şi durabilitate este inferioară accidentat 18560 de celule.
Avantaje
Densitate mare de energie - potenţial de capacităţi încă mai mari.
Relativ scăzut de auto-descărcare de gestiune - de auto-descărcare de gestiune este mai mică decât jumătate din NiCd şi NiMH.
Întreţinere redusă - nu este nevoie de descărcare de gestiune periodic; nici o amintire.




Limitări
Necesită circuit de protecţie - circuit de protecţie limitează de tensiune şi curent. Bateria este sigur, dacă nu a provocat.
Sub rezerva de îmbătrânire, chiar dacă nu în uz - pentru stocarea bateria într-un loc răcoros şi de la 40 la suta de stat-de-taxa reduce efectul de îmbătrânire.
Moderată de descărcare de gestiune curentă.
Sub rezerva reglementărilor de transport - transportul de cantităţi mai mari de baterii Li-ion pot fi supuse controlului de reglementare. Această restricţie nu se aplică personale transporta-pe baterii.
Costisitoare pentru fabricarea - aproximativ 40 la sută mai mare decât în ​​costul NiCd. Mai bune tehnici de producţie şi de schimb de metale rare, cu alternative de cost mai mici va reduce probabil preţul.
Nu este pe deplin matură - schimbări în combinaţii de metale şi produse chimice afecta rezultatele baterie de teste, mai ales cu unele metode de testare rapide.


Acumulatorii Litiu Polymer

Li-polimer se diferentiaza de alte sisteme de baterii, în tipul de electrolit utilizat. Design original, datând din anii 1970, foloseşte un electrolit polimer solid uscat. Aceasta seamănă cu electrolit un film de plastic, cum ar fi, care nu conduce electricitatea, dar permite un schimb de ioni (atomi incarcati electric sau grupuri de atomi). Electrolit polimer înlocuieşte separator tradiţional poros, care este îmbibată cu electrolit.
Uscat de design polimer oferă simplificări cu privire la fabricarea, robusteţe, siguranţă şi de profil subţire geometrie. Nu există nici un pericol de inflamabilitate, deoarece nu electrolit lichid sau gelifiat este utilizat. Cu o grosime de celule de măsurare cât mai puţin de un milimetru (0,039 inchi), designerii de echipamente sunt lăsate la propria lor imaginaţie în ceea ce priveşte forma, forma şi mărimea.
Din păcate, uscat Li-polimer suferă de conductivitate redusă. Rezistenţa internă este prea mare şi nu poate livra exploziile actuale necesare pentru dispozitive moderne de comunicare şi de filare, până la hard disk-uri de echipamente de calcul mobile. Încălzire celula la 60 ° C (140 ° F) şi mai mare creşte conductivitatea, dar această cerinţă nu este potrivit pentru aplicaţii portabile.
Pentru a face un mic Li-polimer conductiv baterie, unele gelifiat electrolit a fost adaugat. Cele mai multe dintre comerciale bateriile Li-polimer utilizate în prezent pentru telefoanele mobile sunt un hibrid si contin electrolit gelifiat. Termenul corect pentru acest sistem este Lithium Ion Polymer. Din motive promoţionale, producătorii de baterii marca cel mai simplu ca bateria Li-polimer. Deoarece hibrid litiu-polimer este singurul de funcţionare baterie polimer pentru uz portabil de astăzi, ne vom concentra pe acest chimie.
Cu electrolit gelifiat adăugată, ceea ce este atunci diferenţa între clasic Li-ion si Li-ion polimer?Deşi caracteristicile şi de performanţă ale celor două sisteme sunt foarte similare, polimer Li-ion este unic în care electrolit solid înlocuieşte separator poros. Gelifiat electrolit se adaugă pur şi simplu pentru a spori conductivitatea de ioni.
Dificultăţi tehnice şi întârzieri în volumul de producţie s-au amânat introducerea de baterie Li-ion polimer. În plus, superioritatea promisă de polimer Li-ion nu a fost încă realizat. Nu există îmbunătăţiri în câştigurile de capacitate sunt realizate - de fapt, capacitatea este uşor mai mică decât cea din standard Li-ion. Pentru prezent, nu există nici un avantaj de cost. Motivul principal pentru trecerea la polimer Li-ion este factor de formă. Acesta permite napolitane-subtiri geometrii, un stil care este cerut de industria extrem de competitiv telefon mobil.

Avantaje şi limitări ale Baterii Li-ion Polymer
Avantaje
Profil foarte scăzut - baterii care seamănă cu profilul unui card de credit sunt fezabile.
Factorul de formă flexibilă - producătorii nu sunt obligaţi de formate de celule standard. Cu volum mare, de orice dimensiune rezonabilă poate fi produsă punct de vedere economic.
Greutate cu lumina - gelifiat, mai degrabă decât de electroliţi lichide permit ambalarea simplificată, în unele cazuri, eliminarea carcasa de metal.
Siguranţă îmbunătăţită - mai rezistent la supraîncărcării; şansă mai puţin pentru scurgeri de electrolit.
Limitări
Densitate de energie mai mici şi ciclu de număr scăzut faţă de Li-Ion - există potenţial pentru îmbunătăţiri.
Costisitoare pentru fabricarea - o dată pe masă-produs, polimer Li-Ion are potenţial pentru costuri mai mici. Compensează reduse de circuitul de control costuri mai ridicate de producţie.




Find Similar Products by Tag

litiu  polimer  






Baterii & Acumulatori Pret pe kWh


Baterii primare


Energie de la non-baterii reîncărcabile este cel mai scumpă din punct de vedere al costului pe kilowatt-oră (kWh). Bateriile primare sunt folosite pentru aplicaţii low-power, cum ar fi ceasuri de mana, telecomenzi, chei electrice şi jucării pentru copii.Tabelul  estimeaza capacitatea de stocare şi costul per kWh la bateriile primare.

AAA Cell
AA Cell
C Cell
D Cell
9 Volt
Capacitate(alcaline)
1100 mAh
2500 mAh
7000 mAh
14000 mAh
600mAh
De energie(singura celula)
1.4Wh
3Wh
9Wh
18Wh
4.2Wh
Cost per celula(US $)
1.25 dolari
1.00 dolari
1.60 dolari
1.60 dolari
3.10 dolari
Costul pe kWh (US $)
890 dolari
330 dolari
180 dolari
90 dolari
730 dolari

Baterii secundare ( Acumulatori )


Pentru diminuarea alimentarii cu combustibil fosil, guvernele şi sectorul privat  studiază energiile alternative.Tabelul  compară costurile pentru a genera 1kW  putere prin luarea în considerare investiţia iniţială, adăugând consumul de combustibil şi, inclusiv înlocuirea eventuala a sistemului. Putere de la reţeaua electrică de utilitate este cea mai cost-eficiente; consumatorii din ţările industrializate plătească între $ 0,05 şi $ 0.25US pe kWh. (Consum tipic de energie de zi cu zi pe gospodărie este de 25kW.), Benzina (si echivalent) este combustibilul cel mai economic portabil.

Tipul de combustibil
Echipament
pentru a genera 1kW
Durata de viata
Costul de combustibil
pe kWh
Costul total 
pe kWh
Li-Ion
pentru utilizarea vehiculelor
1.000 dolari / kW
(Bazat pe baterie 10kW de la $ 10.000)
2500 h (înlocuirea costa $ 0.40/kW)
0.10 dolari 
0.50 dolari
(De înlocuire şi de 0.10 dolari / kWh)
Motor pe benzină 
pentru utilizarea vehiculelor
$ 30/kW
(Bazat pe motorul de IC
de la 3.000 dolari / 100kW)
4000 h
(Înlocuirea costa $ 0.01/kW)
0.33 dolari
0.34 dolari 
Celule de combustibil
- Utilizarea portabil
- Mobile de utilizare
- Utilizarea staţionar
3.000 dolari - 7500

2000 h
4000 h
40000 h
0.35 dolari
->
->
->

$ 1.85 - 4.10
$ 1.10 - 2.25
$ 0.45 - 0.55
Electricitate 
reţea electrică
All inclusive
All inclusive
0.10 dolari
0.10 dolari


Costul de generare 1 kW de energie
 
Tabelul include investiţia iniţială, consumul de combustibil, întreţinerea şi înlocuirea eventuala a echipamentului. Cifrele sunt estimative.
Acumulatorul este cel mai eficient pentru conversia în energie electrică, dar costul echipamentului face ca această sursă de energie costisitoare în termeni de cost per kWh. 
Ne uităm acum la energia pe care corpul nostru o consuma. Un om activ arde 3500 de calorii pe zi, pentru a rămâne în formă, care se referă la aproximativ 4000 de waţi într-o zi de 24 de ore (1 produse alimentare de calorii = 1.16 watt-oră). Calatorind pe jos aproximativ 40 km (25 mile) pe zi, bicicleta creşte distanţa de patru ori până la 160 km (100 mile). Consumul a doi cartofi şi un cârnat pentru masa de prânz poate propulsa un biciclist pentru întreaga după-amiază, care acoperă 40 km (25 mile). Organismul uman este uimitor de eficient în transformarea alimentelor in energie.
Tabelul compară energetic per pasager / kilometru pentru un Boeing 747 ,un vas de croazieră (Regina Maria) , un SUV , o persoană pe o bicicletă, şi o persoană ce merge pe jos. Cifrele sunt estimative.


Funcţie
Boeing 747 
jumbo jet
Ocean de linieRegina Casatoreste-te
SUV-ul 
sau masina de mare
Bicicletă
Pe jos
Greutate(încărcat)
369 de tone 
81.000 de tone
2,5 tone
100 kg (220lb)
80 kg
(176 lb)
Viteza de croazieră
900 kilometri pe oră
(560 mph)
52 kilometri pe oră
(32 mph)
100 kilometri pe oră
(62 mph)
20 kilometri pe oră
(12.5 mph)
5 kmh
(3.1 mph)
Putere maximă
77000 kW
(100.000 CP)
120000 kW
(CP 160000)
200kW
(275hp)
2000 W
(2.7hp)
2000 W
(2.7hp)
Putere de croazieră la
65000 kW
(87000 CP)
90000 kW
(CP 120000)
130 kW
(174c.p.)
80 W
(0.1hp)
280 W
(0,38 CP)
Pasager
450
3000
4
1
1
De putere per pasager
140kW
40kW
50kW
80W
280W

De energie pe pasager
580 calorii *
* 2.800 de calorii
1.800 de calorii *
14.4 kj *
200 de calorii *


Este nevoie de puteri diferite pentru moduri de transport diferite 
Transportul aerian consumă cantitatea de energie cea mai mare pe pasager-km. Barca este eficientă pentru transport de marfă lentă şi grea. Consumul de energie este mai mic absolut la bicicletă.
* 1 Joule este energia de 1A la 1V timp de 1 secundă, sau la 1 watt / s, sau de 0.238 de calorii / s; 4.186 jouli ridica temperatura de 1 g de apă cu 1 ° Celsius, de 1.000 de jouli sunt 0.277Wh.
Bicicletele sunt de departe cea mai eficientă formă de transport. Comparand consumul de energie dintre o bicicletă și o maşină, un ciclist ar consuma doar 0,4 litri de combustibil pe 100 km (630mpg). Mersul pe jos este, de asemenea, eficient, se foloseşte aproximativ un litru la 100 km (228mpg).
În ceea ce priveşte consumul de energie, masinile sunt unul dintre cele mai ineficiente moduri de transport.Motorul cu combustie internă utilizează doar 25 la sută din valoarea calorică netă de combustibil pentru propulsie. Calculul arată chiar mai rău atunci când se iau în considerare greutatea vehiculului, cu un singur pasager, sofer. Raportul a maşinii la om este de obicei de zece la unu. Atunci când accelerarea un vehicul de 1,5 tone, mai putin de doi la suta din energie se folosește iar 98 la suta se risipește pe căldură şi frecare. Chiar şi un avion cu reacţie modernă are eficienţa consumului de combustibil mai buna decat o masina. Un Airbus 340 complet ocupat consuma 3.4l/100km (70mpg),cu viteza de croazieră, la 950 kilometri pe oră (594 mph).

Trenurile sunt una dintre cele mai eficiente moduri de transport. Linia Yamanote din Tokyo transportă 3,5 milioane de pasageri pe zi.Un astfel de volum de pasageri ar fi de neconceput de autoturisme pe străzile oraşului. Trenurile sunt, de asemenea, economice pentru transportul de marfă.Transportul pe o tonă de marfă consumă doar 0.65 litri de combustibil pe 100 km (362mpg).

                       Eneloop_Distribuitor_Completco.ro.jpg




Acumulatori pe bază de plumb acid.

Inventat de fizicianul francez Gaston Plante în 1859, acumulatorul cu plumb a fost prima baterie reîncărcabilă pentru uz comercial. În ciuda vârstei sale avansate, acumulatorul cu plumb continuă să fie utilizat pe scară largă și în prezent, şi există motive bune pentru popularitatea sa, acumulatorul plumb-acid este de încredere şi la un pret bun cost-per-watt de bază. Acest lucru face ca bateria pe plumb să fie utilizată pentru automobile, automobilele de golf, stivuitoare, ambarcațiuni şi surse de putere neîntreruptibilă (UPS) avand un raport bun cost-eficientă.





Dar, plumb-acid are dezavantaje, este grea şi este mai puţin durabile decât nichel-şi litiu-bazate pe sisteme de când adânc-reciclate. O descărcare de gestiune completă provoacă tulpina şi fiecare ciclu de descărcare / încărcare fură permanent bateria de o cantitate mica de capacitate. Aceasta pierdere este mică, în timp ce bateria este în stare de funcţionare bună, dar decolorare creşte o dată performanţa scade la jumătate din capacitatea nominală. Această caracteristică de uzură jos se aplică tuturor bateriilor în grade diferite.
În funcţie de adâncimea de descărcare de gestiune, cu acid de plumb de adâncime ciclu aplicaţii oferă 200 la 300 de descărcare / încărcare cicluri. Motivele principale pentru ciclul său de viaţă relativ scurt, sunt la coroziune de reţea de pe electrodul pozitiv, epuizarea din acelaşi material activ şi extindere a plăcilor pozitive.Aceste modificări sunt cea mai raspandita la temperaturi ridicate de funcţionare şi de înaltă-curente evacuărilor.



Vodafone


Încărcarea unui acumulator de acid de plumb este de simplu, dar în limitele corecte de tensiune trebuie să fie respectate, şi aici există compromisuri. Alegerea de tensiune limită de adăposturi alow bateria, dar acest lucru produce performanţă slabă şi provoacă o acumulare de sulfatare pe placa de negativ. O limită de înaltă tensiune, imbunatateste performanta, dar sub forma de coroziune pe placa pozitivă. În timp ce sulfatare poate fi inversată în cazul în care service în timp, coroziune este permanentă.



Plumb-acid nu se pretează la încărcarea rapidă şi cu cele mai multe tipuri, o încărcare completă durează 14 şi 16 de ore. Bateria trebuie să fie întotdeauna depozitate la plin de stat-de-taxa. Taxa de scăzut determină sulfatare, o conditie care fură bateria de performanţă. Adăugarea de carbon pe electrodul negativ reduce această problemă, dar aceasta scade specific de energie. 
Plumb-acid are o durata de viata moderată şi nu este supus de memorie pe bază de nichel sisteme. Retenţie de încărcare este cel mai bun dintre baterii reincarcabile. În timp ce NiCd pierde aproximativ 40 la suta din energia stocată în trei luni, cu acid de plumb auto-evacuările de aceeaşi sumă într-un an. Conduce activitatea de acid bine la temperaturi reci şi este superior litiu-ion, atunci când funcţionează în condiţii de sub zero.


Vodafone

Plumb acid

Primul sigilat, sau de întreţinere-free, plumb-acid apar în mijlocul anilor 1970. Inginerii au susţinut că termenul de "plumb-acid sigilat" este un termen impropriu, deoarece nici o baterie plumb acid poate fi complet sigilat.Acest lucru este valabil şi designeri de baterii adăugat o valva pentru a controla evacuarea de gaze în timpul încărcării stresant şi de descărcare de gestiune rapid. Mai degrabă decât scufundarea plăcile într-un lichid, electrolitul este impregnat într-un separator umezit, un design care seamănă cu nichel-şi litiu-baze de sistem.Acest lucru permite să funcţioneze în orice baterie orientare fizică, fără scurgeri.
Motivat de aceste avantaje, mai multe tipuri de plumb-acid sigilat au apărut şi cele mai comune sunt de gel,de asemenea, cunoscut sub numele de robinet, reglementate de acid de plumb (VRLA), şi mat de sticlă absorbantă (AGM). Celula gel conţine un gel de siliciu de tip care suspendă electrolit într-o pastă. Ambalaje mai mici, cu capacităţi de până la 30A sunt numite SLA (plumb acid sigilat). Ambalat într-un recipient de plastic, aceste baterii sunt utilizate pentru UPS mici, de iluminat de urgenţă, asistenţă medicală şi ventilatoare pentru scaune cu rotile. Din cauza preţului economic, servicii de încredere şi de întreţinere reduse, SLA rămâne alegerea preferată pentru biomedicale şi de asistenţă medicală în spitale şi cămine de bătrâni. VRLA este varianta mai mare de gel folosit ca rezervă de putere pentru turnuri repetoare celulare, hub-uri de internet, banci, spitale, aeroporturi şi alte site-uri.
AGM este un design nou şi suspendă mat de sticlă electrolytein aspecially proiectat. Acest lucru oferă mai multe avantaje de a conduce sisteme de acid, inclusiv de încărcare mai rapidă şi instantanee curenţilor de sarcină la cerere. AGM funcţionează cel mai bine ca o baterie de mid-range, cu capacităţi de la 30 la 100Ah şi este mai puţin potrivite pentru sistemele mari, cum ar fi UPS. Utilizări tipice sunt aluat de pornire pentru motociclete, pentru funcţia de micro-masini hibride, precum şi marine şi RV care au nevoie de unele bicicleta.
Temperatura optimă de funcţionare pentru o baterie VRLA este de 25 ° C (77 ° F); la fiecare 8 ° C (15 ° F) creştere peste acest prag de temperatură taie în jumătate de viaţă a bateriei.Duce bateriile acide sunt evaluat la a 5-oră (0.2C) şi 20 de ore (0.05C) de descărcare de gestiune. Bateria oferă cele mai bune atunci când se degajă lent şi valorile de capacitate mai mare sunt, în special, la o rată de descărcare de gestiune lent. Plumb-acid se poate, cu toate acestea, livra impulsuri de curenţi de înaltă C, mai multe dacă se face doar pentru câteva secunde. Acest lucru face ca de acid de plumb şi potrivit ca o baterie de pornire, de asemenea, cunoscut sub numele de demaror-lumina-aprindere (SLI). Conţinutul de plumb şi ridicat de acid sulfuric a face acid de plumb de mediu neprietenos.



Baterii de pornire şi Deep-ciclee

Bateria de pornire este proiectat pentru a manevra un motor cu o serie de moment de mare putere, bateria adânc-ciclu, pe de altă parte, este construit pentru a oferi putere continuă pentru o masina scaun cu rotile sau de golf. Din exterior, ambele baterii arata la fel, cu toate acestea, există diferenţe fundamentale în design. În timp ce bateria de pornire este făcut pentru putere de vârf şi nu-i place de ciclism adânc, adânc, bateria are un ciclu de putere moderata, dar ciclism permise. Să examineze diferenţa de arhitectura dintre aceste baterii suplimentare.
Bateriile de pornire au un rating de CCA imprimat în amperi; CCA se referă la cranking amperi reci, care reprezintă cantitatea de curent o baterie poate livra la temperatura rece. SAE J537 specifică de 30 de secunde de descărcare de gestiune la -18 ° C (0 ° F), la CCA nominală amperi fără cădere de mai jos 7.2 volţi. (SAE reprezintă pentru Societatea Inginerilor de Automobile).
Bateriile de pornire au o rezistenţă foarte mică internă, şi producătorul realizează acest lucru prin adăugarea de plăci suplimentare pentru o suprafaţă maximă (figura 1). Plăcile sunt subţiri şi plumb este aplicat într-o formă burete-ca, care are aspectul de spuma fina. Această metodă se extinde suprafaţa de plăci pentru a atinge o rezistenţă redusă şi puterea maximă. Grosimea plăcii isless important aici, deoarece descărcarea de gestiune este scurt şi bateria este reîncărcată în timpul conducerii, accentul este pus pe putere, mai degrabă decât capacitate.


Acumulator Auto (starter)
Bateria de pornire are mai multe plăci subţiri, în paralel pentru a realiza o rezistenţă redusă, cu suprafaţă mare.


Acumulator Deep-ciclee
Bateria adânc ciclu are plăci groase de abilităţi îmbunătăţite de ciclism. Bateria profund ciclul permite, în general, aproximativ 300 de cicluri.








O baterie de pornire nu poate fi schimbată cu o baterie de adânc ciclu şi vice-versa. În timp ce un senior inventiv poate fi tentat să instalaţi o baterie de pornire în loc de mult mai scump profund ciclul de pe scaunul său cu rotile pentru a economisi bani, bateria de pornire nu va dura, deoarece subţiri, cum ar fi plăci de burete-ar dizolva repede cu bicicleta profund repetate. Există combinaţii de pornire / adâncime ciclu baterii disponibile pentru camioane, autobuze, de siguranţă publică şi vehicule militare, dar aceste unităţi sunt mari şi grele. Ca un ghid simplu, mai greu este bateria, mai mult conduce conţine, şi mai mult va dura. Tabelul 3 compară viaţa tipică a bateriilor de pornire şi de adâncime, atunci când ciclul de adânc-reciclate.

Adâncimea de descărcare 
Acumulator Auto
Acumulator Deep-ciclee 
100%
50%
30%
12-15 cicluri
100-120 cicluri
130-150 cicluri
150-200 cicluri
400-500 cicluri
1000 şi mai multe cicluri
. Tabelul 3: performanţa Ciclul de baterii de pornire şi de profund ciclul O deversare de 100% se referă la o descărcare de gestiune complet; 50% este pe jumătate şi 30%, este o descărcare de gestiune moderată, cu 70% rămase.


Avantaje
Pret redus watt-oră, pret bun producție
Scăzut de auto-descărcare de gestiune; cel mai mic dintre baterii reincarcabile
De mare putere specifică, capabil de curenţi mari de descărcare de gestiune
Bună performanţă scăzută şi temperaturi ridicate
Limitări
Consum redus de energie specifică; săraci greutate-la-raport de energie
Taxa de lent; încărcaţi complet saturat durează 14 ore
Trebuie depozitate în stare încărcată pentru a preveni sulfatare
Ciclul de viaţă limitată; repetate adâncime de ciclism reduce de viaţă a bateriei
Versiunea inundate necesită udare
Restricţii cu privire la tipul de transport inundate
Nu ecologic



Vodafone











Acumulatori Always Ready AA din Germania blister 2 Camelion Acumulatori Camelion din Germania Transformator 220V/110V 1650VA varf de sarcina Transformatoare 220V la 110V Transformator de la 220 volti la 110 volti (230V la 115V) 750VA varf de sarcina Transformatoare 220V la 110V Apa imbogatita cu oxigen Diverse Stabilizator Tensiune trifazat - trifazat la maxim 50000VA (50kVA) Stabilizatoare de tensiune trifazice Stabilizator Tensiune trifazat - trifazat la maxim 30000VA (30kVA) Stabilizatoare de tensiune trifazice Stabilizator Tensiune trifazat - trifazat la maxim 20000VA (20kVA) cu servomotor Stabilizatoare de tensiune trifazice Stabilizator Tensiune 15000VA trifazat-trifazat Stabilizatoare de tensiune trifazice Stabilizator Tensiune trifazat - trifazat 9000VA Stabilizatoare de tensiune trifazic Acumulator MOTO Varta 12V 25A Acumulatori auto-moto Varta Acumulator MOTO Varta 12 V/19 Ah Tip "Standard" Acumulatori auto-moto Varta Acumulator MOTO Varta 12 V/19 Ah Tip Acumulatori auto-moto Varta Acumulator MOTO Varta 12 V/18 Ah Tip "STANDARD Acumulatori auto-moto Varta Acumulator MOTO Varta 12 V/16 Ah Tip"Standard" Acumulatori auto-moto Varta Acumulator MOTO Varta 12 V/14 Ah Tip "STANDARD " Acumulatori auto-moto Varta Acumulator MOTO Varta 12 V/12 Ah Tip "Standard" Acumulatori auto-moto Varta Acumulator MOTO Varta 12 V/4 Ah Tip "STANDARD " Acumulatori auto-moto Varta Acumulator MOTO Varta 12 V/4 Ah Tip"Standard" Acumulatori auto-moto Varta Acumulator MOTO Varta 12 V/6 Ah Tip "STANDARD " Acumulatori auto-moto Varta Acumulator MOTO Varta 12 V/5 Ah Tip "STANDARD " Acumulatori auto-moto Varta Acumulator MOTO Varta 12 V/4 Ah
Acumulatori VARTA din Germania, Baterie Litiu CR1/3N GP Batteries SANYO Baterii GP Batteries, Baterie litiu CR17450SE Baterii speciale, Baterie litiu CR12600SE FDK Baterii, Eneloop adaptor plastic de la AA (R6) la D (R20) Acumulator Eneloop din Japonia SANYO-Panasonic, Eneloop adaptor plastic de la AA (R6) la C (R14) Acumulator Eneloop din Japonia SANYO-Panasonic, Eneloop incarcator USB include 2 acumulatori AA R6 Acumulator Eneloop din Japonia SANYO-Panasonic, Eneloop geanta cu 4xAA + 2xAAA + charger rapid + 2xC & 2xD adaptor Acumulator Eneloop din Japonia SANYO-Panasonic, Service acumulatori, UPS, comercializam si reparam Service Acumulatori Baterii Incarcatoare Lanterne, Acumulator lite Eneloop AAA realizat de SANYO din Japonia tehnologie noua Acumulator Eneloop din Japonia SANYO-Panasonic, Acumulator Eneloop AA 1900 fabricati in Japonia Acumulator Eneloop din Japonia SANYO-Panasonic, acumulator lite Eneloop AA realizat de SANYO din Japonia Acumulator Eneloop din Japonia SANYO-Panasonic, Acumulator Eneloop AAA fabricati de SANYO din Japonia Acumulator Eneloop din Japonia SANYO-Panasonic, Baterie AG11 Camelion Germania blister 2 Baterii Camelion din Germania, Acumulator etans 12V 5,2A Acumulatori etansi VRLA 12V, acumulator etans 12V 0,8A FIAMM Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V, Acumulator etans 6V 12,5A Acumulatori etansi VRLA 6v, 1767 Acumulator etans 6V 5A Acumulatori etansi VRLA 6V, Acumulator etans 4V 5A Acumulatori etansi VRLA 2V & 4V 1765 Acumulator etans 4V 3,5A Acumulatori etansi VRLA 2V & 4V Acumulator etans 4V 10Ah Acumulatori etansi VRLA 2V & 4V Varta acumulator V600HR oval Acumulatori VARTA din Germania 1762 Varta acumulator V3/80H-SLF1/1 back-up Baterii VARTA din Germania Varta acumulator V20HR Acumulatori VARTA din Germania 1760 Acumulator V40H 1,2V 40mA Varta 40H Acumulatori VARTA din Germania Banda Electroizolanta neagra 10m 19mm FootMark FTM Banda electroizolanta, scotch, apa, gaze Baterie 9V Industrial 4022 Varta din Germania Baterii VARTA din Germania Inchiriere hala Diverse Baterie alcalina Industrial D R20 V4020IND VARTA din Germania Baterii VARTA din Germania Baterie alcalina Industrial AAA R3 V4003IND Varta din Germania Baterii VARTA din Germania Baterie alcalina Industrial AA R6 V4006IND VARTA din Germania Baterii VARTA din Germania Baterie CR1620 litiu Varta 3V Baterii VARTA din Germania  Baterie CR1616 litiu 3V Varta Baterii VARTA din Germania Baterie 386 SG12 Varta Baterii VARTA din Germania Baterie 362 SG11 Varta Baterii VARTA din Germania Baterie 370 SG6 Varta Baterii VARTA din Germania Baterie CR2020 litiu 3V Baterii diverse marci Baterie SuperLife C R14 Varta Baterii VARTA din Germania Bec 714 3,5V 0,2A Varta Becuri de lanterna Bec 712 4,8V 0,7A Varta Becuri de lanterna Bec 701 2,4V 0,3A Varta Becuri de lanterna Bec 742 2,2V 0,25A Varta Becuri de lanterna Panou de comanda AMF BE 24 Panouri de Comanda AMF - Bernini BE 24 Baterie 395 SG7 VARTA Baterii VARTA din Germania Baterie 392 SG3 VARTA Baterii VARTA din Germania Baterie 389 SG10 VARTA Baterii VARTA din Germania  baterie 379 SG0 VARTA
Acumulatori auto-moto ZAP Acumulator auto ZAP 12V 78A PLUS Acumulatori auto-moto ZAP Acumulator auto ZAP 12V 74A PLUS Acumulatori auto-moto ZAP Acumulator auto ZAP 12V 62A PLUS Acumulatori auto-moto ZAP Acumulator auto ZAP 12V 50A PLUS Acumulatori auto-moto ZAP Acumulator auto ZAP 12V 43A PLUS Acumulatori auto-moto ZAP Acumulator auto Fulmen Gama Formula Xtreme 12V 53A Acumulatori auto-moto  Acumulator auto Fulmen Gama Formula Xtreme 12V 47A Acumulatori auto-moto diverse Acumulator auto ZAP Silver 12V 62A Acumulatori auto-moto ZAP Acumulator auto ZAP 12V 53A Acumulatori auto-moto ZAP Acumulator auto ZAP 12V 35A Acumulatori auto-moto ZAp Acumulator auto ZAP 12V 100A Silver Acumulatori auto-moto ZAp Acumulator auto ZAP 12V 96A Silver Acumulatori auto-moto Acumulator auto ZAP 12V 80A Silver Acumulatori auto-moto ZAP acumulator auto ZAP 12V 75A Silver Acumulatori auto-moto ZAP Acumulator auto Silver 12V 70A Acumulatori auto-moto lei Acumulator auto ZAP Silver 12V 64A Acumulatori auto-moto Acumulator auto ZAP Silver 12V 55A Acumulatori auto-moto ZAP acumulator auto ZAP 12V 100A Energy Plus Acumulatori auto-moto ZAP Acumulator MOTO Varta 12 V/3 Ah Tip"Standard" Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Moto Varta 6V/12Ah Tip Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Moto Varta 6V 8Ah Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto Varta 90Ah Tip Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto Varta 12 V/70 Ah Tip"Black dynamic" Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto Varta 12 V/56 Ah Tip Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto Varta 12 V/53 Ah Tip Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto Varta 12 V/45Ah TipBlack dynamic Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 95A BLUE dynamic VARTA Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 80A Varta Acumulatori auto-moto Vart Acumulator Auto 12V 74A Blue Dynamic VARTA Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 72Ah Blue Dynamic VARTA Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 70A Blue Dynamic VARTA Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 60A Blue Dynamic VARTA Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 52A Blue Dynamic VARTA Acumulatori auto-moto Varta Acumulator 12V 45Ah Auto Varta Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 42A VARTA Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 40A VARTA Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 110A VARTA Silver Acumulatori auto-moto VartaAcumulator Auto 12V 100A VARTA Silver Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 85A VARTA Silver Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 77A VARTA Silver Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 74A VARTA Silver Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 63A VARTA Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 61A VARTA Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 52A VARTA Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 90Ah VARTA Professional Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 75A VARTA Professional Acumulatori auto-moto Varta Acumulator auto 12V 225A VARTA Acumulatori auto-moto Varta Acumulator Auto 12V 180A Varta
Acumulatori etansi VRLA 2V & 4V, Acumulator APC RBC24 Acumulatori APC 48V, Acumulator etans RBC7 Acumulatori APC 24V, Acumulator etans 12V 200A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V, Acumulator etans 12V 200A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans tip gel 12V 180A dimensiuni 522 x 240 x h 220 mm Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans tip gel 12V 150A dimensiuni 500 x 260 x h 196 mm Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V pret Acumulator etans 12V 120A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V pret Acumulator etans 12V 100A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 12V 80A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 12V 70A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator Ni-Cd Panasonic KR7000F Acumulatori industriali pentru pachete Acumulator etans 12V 55A
Acumulatori etansi VRLA 2V & 4V, Acumulator etans 12V 40A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V, Acumulator etans 12V 33A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V, Acumulator etans 12V 35A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V, Acumulator etans 12V 28A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V, Acumulator etans 12V 24A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V, Acumulator etans 12V 20A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V, Acumulator etans 12V 18A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24v Acumulator etans 12V 18A Effekta Germania Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 12V 14A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 12V 13A AGM Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 12V 12A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 12V 9A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 12V 9,5A Effekta Germania Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V a cumulator etans 12V 9,5A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 12V 8A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 12V 7A dimensiuni speciale Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 12V 7A Security GBS LITE Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 12V 7,5A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 12V 7,2A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 2V 4,5A Acumulatori etansi VRLA 2V & 4V Acumulator etans 12V 5A dimensiuni speciale Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 12V 5,5A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 12V 4A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 12V 3,2A Ritar Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 12V 2,3A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Acumulator etans 12V 1,3A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Grup electrogen Green Power GP95S/V 85KVA/93KVA Grup electrogen cu motor VOLVo Acumulator etans 6V 14A Acumulatori etansi VRLA 6V Acumulator etans 6V 12A Effekta Germania Acumulatori etansi VRLA 6V Acumulator etans 6V 12A Acumulatori etansi VRLA 6V Grup electrogen Green Power GP198A/J-N 180KVA/198KVA Grup electrogen cu motor JOHN DEERE Acumulator etans 6V 7A Acumulatori etansi VRLA 6V  Acumulator etans 6V 5A tip 4R25 Acumulatori etansi VRLA 6V
Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V, Acumulator 12V 5A borna F2 Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V, Acumulator laptop pentru Toshiba L40 5,2A Toshiba acumulatori de laptop si incarcatoare, Acumulator 12V 5A GBS Security LITE Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V, Acumulator laptop Asus A2 BPA2X 4,4A Asus acumulatori de laptop si incarcatoare, Acumulator laptop Asus BPM6N 4,4A Asus acumulatori de laptop si incarcatoare, Acumulator laptop Mitac 441681700001 4,4A Mitac acumulatori de laptop, Acumulator laptop Acer Aspire Fujitsu Amilo L18650-8XFZ 4A Acer acumulatori de laptop si incarcatoare Acumulator laptop Acer Aspire L18650-8APT 423AE 4,4A Acer acumulatori de laptop si incarcatoare Acumulator laptop Acer Aspire 3xxx 5xxx BATEFL50 4,4A 4,8A Acer acumulatori de laptop si incarcatoare, Acumulator laptop Acer Aspire 1500 1501 1502 BTP-55E3 6,45A Acer acumulatori de laptop si incarcatoare  Acumulator laptop Acer Aspire Acer Aspire 7000 BTP-BCA1 4,8A Acer acumulatori de laptop si incarcatoare Acumulator laptop Acer TravelMate 3200 BATSQU405 4,4A Acer acumulatori de laptop si incarcatoare Acumulator laptop Acer Aspire 1360 1520 16xx 3010 5010 BTP-60A1 4,4A Acer acumulatori de laptop Bec economic Camelion Germania lumanare E14 7W warm 25W C-7W-E14C Becuri, tuburi, aplice Bec economic Camelion Germania Spiral E27 25W cold 100W C-T4-SP-25W-E27 Becuri, tuburi, aplice Bec economic Camelion E27 11W G62 warm 40W C-G62-11W-E27 Becuri, tuburi, aplic Bec economic Camelion E27 7W G50 warm 25W G50A07 C-G50-7W-E27 Becuri, tuburi, Bec economic Camelion Germania bec R50 reflector E14 7W R50D07 C-7W-E14-R50 Becuri, tuburi, aplice  Bec economic Spiral E27 9W warm C-9W-E27T2 Becuri, tuburi, aplice Prelungitor 5 metri cu 6 prize schuko FootMARK Ungaria culoare negru Prelungitoare si derulatoare de retea Prelungitor 3 metri cu 6 prize schuko FootMARK Ungaria culoare neagra Prelungitoare si derulatoare de retea Prelungitor 3 metri cu 5 prize schuko FootMARK Ungaria Prelungitoare si derulatoare de retea Prelungitor 10 metri cu 4 prize schuko ceramic din Romania Prelungitoare si derulatoare de retea  Acumulator pentru Sennheiser cod BA151 Acumulatori diverse marci Acumulator etans VRLA 6V 3,8A MultiPower Acumulatori etansi VRLA 6V Acumulator etans 12V 26A Acumulatori etansi VRLA 12V & 24V Convertor de la 12V la 220-230V maxim 200W Accesorii / Diverse MiniLanterna Vipow 24LED+3LED Lanterne economice Convertor de la 12V la 220-230V maxim 300W Accesorii / Diverse Baterie litiu SL840 3,6V Tadiran Baterii speciale diverse marci Baterie alcalina Kodak MAX AA LR06 Baterii diverse marci Baterie alcalina Kodak XtraLife AAA LR03 Baterii diverse marci Incarcator Varta 5 ore include 4 acumulatori AA noua generatie Ready for USE Incarcatoare pentru Ni-Cd/Ni-MH  Incarcator Varta cu LCD Power Line include 4 x 2700mA AA R6 Incarcatoare speciale Lanterna indestructibila frontala VARTA 5xLED cod 17730 Lanterne pentru cap Lanterna indestructibila frontala VARTA 1 WATT cu LED cod 17731 Lanterne pentru cap 89.98 lei 2199 Incarcator Varta PoketCharger include 4 acumulatori Ready for USE Incarcatoare pentru Ni-Cd/Ni-MH Incarcator Varta EasyLine minicharger include 2 buc. AA R6 Ready for USE Incarcatoare pentru Ni-Cd/Ni-MH Lanterna Easy Line de mana VARTA cod 16640 Lanterne economice Piese de Barkas Diverse Statie lipit acumulatori Incarcator universal Varta EasyLine