Baterii primare
Energie de la non-baterii reîncărcabile este cel mai scumpă din punct de vedere al costului pe kilowatt-oră (kWh). Bateriile primare sunt folosite pentru aplicaţii low-power, cum ar fi ceasuri de mana, telecomenzi, chei electrice şi jucării pentru copii.Tabelul estimeaza capacitatea de stocare şi costul per kWh la bateriile primare.
AAA Cell
|
AA Cell
|
C Cell
|
D Cell
|
9 Volt
| |
Capacitate(alcaline)
|
1100 mAh
|
2500 mAh
|
7000 mAh
|
14000 mAh
|
600mAh
|
De energie(singura celula)
|
1.4Wh
|
3Wh
|
9Wh
|
18Wh
|
4.2Wh
|
Cost per celula(US $)
|
1.25 dolari
|
1.00 dolari
|
1.60 dolari
|
1.60 dolari
|
3.10 dolari
|
Costul pe kWh (US $)
|
890 dolari
|
330 dolari
|
180 dolari
|
90 dolari
|
730 dolari
|
Baterii secundare ( Acumulatori )
Pentru diminuarea alimentarii cu combustibil fosil, guvernele şi sectorul privat studiază energiile alternative.Tabelul compară costurile pentru a genera 1kW putere prin luarea în considerare investiţia iniţială, adăugând consumul de combustibil şi, inclusiv înlocuirea eventuala a sistemului. Putere de la reţeaua electrică de utilitate este cea mai cost-eficiente; consumatorii din ţările industrializate plătească între $ 0,05 şi $ 0.25US pe kWh. (Consum tipic de energie de zi cu zi pe gospodărie este de 25kW.), Benzina (si echivalent) este combustibilul cel mai economic portabil.
Tipul de combustibil
|
Echipament
pentru a genera 1kW |
Durata de viata
|
Costul de combustibil
pe kWh |
Costul total
pe kWh |
Li-Ion
pentru utilizarea vehiculelor |
1.000 dolari / kW
(Bazat pe baterie 10kW de la $ 10.000) |
2500 h (înlocuirea costa $ 0.40/kW)
|
0.10 dolari
|
0.50 dolari
(De înlocuire şi de 0.10 dolari / kWh) |
Motor pe benzină
pentru utilizarea vehiculelor |
$ 30/kW
(Bazat pe motorul de IC de la 3.000 dolari / 100kW) |
4000 h
(Înlocuirea costa $ 0.01/kW) |
0.33 dolari
|
0.34 dolari
|
Celule de combustibil
- Utilizarea portabil - Mobile de utilizare - Utilizarea staţionar |
3.000 dolari - 7500
| 2000 h 4000 h 40000 h |
0.35 dolari
-> -> -> | $ 1.85 - 4.10 $ 1.10 - 2.25 $ 0.45 - 0.55 |
Electricitate
reţea electrică |
All inclusive
|
All inclusive
|
0.10 dolari
|
0.10 dolari
|
Costul de generare 1 kW de energie
Tabelul include investiţia iniţială, consumul de combustibil, întreţinerea şi înlocuirea eventuala a echipamentului. Cifrele sunt estimative.
Acumulatorul este cel mai eficient pentru conversia în energie electrică, dar costul echipamentului face ca această sursă de energie costisitoare în termeni de cost per kWh.
Ne uităm acum la energia pe care corpul nostru o consuma. Un om activ arde 3500 de calorii pe zi, pentru a rămâne în formă, care se referă la aproximativ 4000 de waţi într-o zi de 24 de ore (1 produse alimentare de calorii = 1.16 watt-oră). Calatorind pe jos aproximativ 40 km (25 mile) pe zi, bicicleta creşte distanţa de patru ori până la 160 km (100 mile). Consumul a doi cartofi şi un cârnat pentru masa de prânz poate propulsa un biciclist pentru întreaga după-amiază, care acoperă 40 km (25 mile). Organismul uman este uimitor de eficient în transformarea alimentelor in energie.
Tabelul compară energetic per pasager / kilometru pentru un Boeing 747 ,un vas de croazieră (Regina Maria) , un SUV , o persoană pe o bicicletă, şi o persoană ce merge pe jos. Cifrele sunt estimative.
Funcţie
|
Boeing 747
jumbo jet |
Ocean de linieRegina Casatoreste-te
|
SUV-ul
sau masina de mare |
Bicicletă
|
Pe jos
|
Greutate(încărcat)
|
369 de tone
|
81.000 de tone
|
2,5 tone
|
100 kg (220lb)
|
80 kg
(176 lb) |
Viteza de croazieră
|
900 kilometri pe oră
(560 mph) |
52 kilometri pe oră
(32 mph) |
100 kilometri pe oră
(62 mph) |
20 kilometri pe oră
(12.5 mph) |
5 kmh
(3.1 mph) |
Putere maximă
|
77000 kW
(100.000 CP) |
120000 kW
(CP 160000) |
200kW
(275hp) |
2000 W
(2.7hp) |
2000 W
(2.7hp) |
Putere de croazieră la
|
65000 kW
(87000 CP) |
90000 kW
(CP 120000) |
130 kW
(174c.p.) |
80 W
(0.1hp) |
280 W
(0,38 CP) |
Pasager
|
450
|
3000
|
4
|
1
|
1
|
De putere per pasager
|
140kW
|
40kW
|
50kW
|
80W
|
280W
|
De energie pe pasager
|
580 calorii *
|
* 2.800 de calorii
|
1.800 de calorii *
|
14.4 kj *
|
200 de calorii *
|
Este nevoie de puteri diferite pentru moduri de transport diferite
Transportul aerian consumă cantitatea de energie cea mai mare pe pasager-km. Barca este eficientă pentru transport de marfă lentă şi grea. Consumul de energie este mai mic absolut la bicicletă.
* 1 Joule este energia de 1A la 1V timp de 1 secundă, sau la 1 watt / s, sau de 0.238 de calorii / s; 4.186 jouli ridica temperatura de 1 g de apă cu 1 ° Celsius, de 1.000 de jouli sunt 0.277Wh.
Bicicletele sunt de departe cea mai eficientă formă de transport. Comparand consumul de energie dintre o bicicletă și o maşină, un ciclist ar consuma doar 0,4 litri de combustibil pe 100 km (630mpg). Mersul pe jos este, de asemenea, eficient, se foloseşte aproximativ un litru la 100 km (228mpg).
În ceea ce priveşte consumul de energie, masinile sunt unul dintre cele mai ineficiente moduri de transport.Motorul cu combustie internă utilizează doar 25 la sută din valoarea calorică netă de combustibil pentru propulsie. Calculul arată chiar mai rău atunci când se iau în considerare greutatea vehiculului, cu un singur pasager, sofer. Raportul a maşinii la om este de obicei de zece la unu. Atunci când accelerarea un vehicul de 1,5 tone, mai putin de doi la suta din energie se folosește iar 98 la suta se risipește pe căldură şi frecare. Chiar şi un avion cu reacţie modernă are eficienţa consumului de combustibil mai buna decat o masina. Un Airbus 340 complet ocupat consuma 3.4l/100km (70mpg),cu viteza de croazieră, la 950 kilometri pe oră (594 mph).
Trenurile sunt una dintre cele mai eficiente moduri de transport. Linia Yamanote din Tokyo transportă 3,5 milioane de pasageri pe zi.Un astfel de volum de pasageri ar fi de neconceput de autoturisme pe străzile oraşului. Trenurile sunt, de asemenea, economice pentru transportul de marfă.Transportul pe o tonă de marfă consumă doar 0.65 litri de combustibil pe 100 km (362mpg).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu