sâmbătă, 14 iulie 2012

Baterii & Acumulatori Pret pe kWh


Baterii primare


Energie de la non-baterii reîncărcabile este cel mai scumpă din punct de vedere al costului pe kilowatt-oră (kWh). Bateriile primare sunt folosite pentru aplicaţii low-power, cum ar fi ceasuri de mana, telecomenzi, chei electrice şi jucării pentru copii.Tabelul  estimeaza capacitatea de stocare şi costul per kWh la bateriile primare.

AAA Cell
AA Cell
C Cell
D Cell
9 Volt
Capacitate(alcaline)
1100 mAh
2500 mAh
7000 mAh
14000 mAh
600mAh
De energie(singura celula)
1.4Wh
3Wh
9Wh
18Wh
4.2Wh
Cost per celula(US $)
1.25 dolari
1.00 dolari
1.60 dolari
1.60 dolari
3.10 dolari
Costul pe kWh (US $)
890 dolari
330 dolari
180 dolari
90 dolari
730 dolari

Baterii secundare ( Acumulatori )


Pentru diminuarea alimentarii cu combustibil fosil, guvernele şi sectorul privat  studiază energiile alternative.Tabelul  compară costurile pentru a genera 1kW  putere prin luarea în considerare investiţia iniţială, adăugând consumul de combustibil şi, inclusiv înlocuirea eventuala a sistemului. Putere de la reţeaua electrică de utilitate este cea mai cost-eficiente; consumatorii din ţările industrializate plătească între $ 0,05 şi $ 0.25US pe kWh. (Consum tipic de energie de zi cu zi pe gospodărie este de 25kW.), Benzina (si echivalent) este combustibilul cel mai economic portabil.

Tipul de combustibil
Echipament
pentru a genera 1kW
Durata de viata
Costul de combustibil
pe kWh
Costul total 
pe kWh
Li-Ion
pentru utilizarea vehiculelor
1.000 dolari / kW
(Bazat pe baterie 10kW de la $ 10.000)
2500 h (înlocuirea costa $ 0.40/kW)
0.10 dolari 
0.50 dolari
(De înlocuire şi de 0.10 dolari / kWh)
Motor pe benzină 
pentru utilizarea vehiculelor
$ 30/kW
(Bazat pe motorul de IC
de la 3.000 dolari / 100kW)
4000 h
(Înlocuirea costa $ 0.01/kW)
0.33 dolari
0.34 dolari 
Celule de combustibil
- Utilizarea portabil
- Mobile de utilizare
- Utilizarea staţionar
3.000 dolari - 7500

2000 h
4000 h
40000 h
0.35 dolari
->
->
->

$ 1.85 - 4.10
$ 1.10 - 2.25
$ 0.45 - 0.55
Electricitate 
reţea electrică
All inclusive
All inclusive
0.10 dolari
0.10 dolari


Costul de generare 1 kW de energie
 
Tabelul include investiţia iniţială, consumul de combustibil, întreţinerea şi înlocuirea eventuala a echipamentului. Cifrele sunt estimative.
Acumulatorul este cel mai eficient pentru conversia în energie electrică, dar costul echipamentului face ca această sursă de energie costisitoare în termeni de cost per kWh. 
Ne uităm acum la energia pe care corpul nostru o consuma. Un om activ arde 3500 de calorii pe zi, pentru a rămâne în formă, care se referă la aproximativ 4000 de waţi într-o zi de 24 de ore (1 produse alimentare de calorii = 1.16 watt-oră). Calatorind pe jos aproximativ 40 km (25 mile) pe zi, bicicleta creşte distanţa de patru ori până la 160 km (100 mile). Consumul a doi cartofi şi un cârnat pentru masa de prânz poate propulsa un biciclist pentru întreaga după-amiază, care acoperă 40 km (25 mile). Organismul uman este uimitor de eficient în transformarea alimentelor in energie.
Tabelul compară energetic per pasager / kilometru pentru un Boeing 747 ,un vas de croazieră (Regina Maria) , un SUV , o persoană pe o bicicletă, şi o persoană ce merge pe jos. Cifrele sunt estimative.


Funcţie
Boeing 747 
jumbo jet
Ocean de linieRegina Casatoreste-te
SUV-ul 
sau masina de mare
Bicicletă
Pe jos
Greutate(încărcat)
369 de tone 
81.000 de tone
2,5 tone
100 kg (220lb)
80 kg
(176 lb)
Viteza de croazieră
900 kilometri pe oră
(560 mph)
52 kilometri pe oră
(32 mph)
100 kilometri pe oră
(62 mph)
20 kilometri pe oră
(12.5 mph)
5 kmh
(3.1 mph)
Putere maximă
77000 kW
(100.000 CP)
120000 kW
(CP 160000)
200kW
(275hp)
2000 W
(2.7hp)
2000 W
(2.7hp)
Putere de croazieră la
65000 kW
(87000 CP)
90000 kW
(CP 120000)
130 kW
(174c.p.)
80 W
(0.1hp)
280 W
(0,38 CP)
Pasager
450
3000
4
1
1
De putere per pasager
140kW
40kW
50kW
80W
280W

De energie pe pasager
580 calorii *
* 2.800 de calorii
1.800 de calorii *
14.4 kj *
200 de calorii *


Este nevoie de puteri diferite pentru moduri de transport diferite 
Transportul aerian consumă cantitatea de energie cea mai mare pe pasager-km. Barca este eficientă pentru transport de marfă lentă şi grea. Consumul de energie este mai mic absolut la bicicletă.
* 1 Joule este energia de 1A la 1V timp de 1 secundă, sau la 1 watt / s, sau de 0.238 de calorii / s; 4.186 jouli ridica temperatura de 1 g de apă cu 1 ° Celsius, de 1.000 de jouli sunt 0.277Wh.
Bicicletele sunt de departe cea mai eficientă formă de transport. Comparand consumul de energie dintre o bicicletă și o maşină, un ciclist ar consuma doar 0,4 litri de combustibil pe 100 km (630mpg). Mersul pe jos este, de asemenea, eficient, se foloseşte aproximativ un litru la 100 km (228mpg).
În ceea ce priveşte consumul de energie, masinile sunt unul dintre cele mai ineficiente moduri de transport.Motorul cu combustie internă utilizează doar 25 la sută din valoarea calorică netă de combustibil pentru propulsie. Calculul arată chiar mai rău atunci când se iau în considerare greutatea vehiculului, cu un singur pasager, sofer. Raportul a maşinii la om este de obicei de zece la unu. Atunci când accelerarea un vehicul de 1,5 tone, mai putin de doi la suta din energie se folosește iar 98 la suta se risipește pe căldură şi frecare. Chiar şi un avion cu reacţie modernă are eficienţa consumului de combustibil mai buna decat o masina. Un Airbus 340 complet ocupat consuma 3.4l/100km (70mpg),cu viteza de croazieră, la 950 kilometri pe oră (594 mph).

Trenurile sunt una dintre cele mai eficiente moduri de transport. Linia Yamanote din Tokyo transportă 3,5 milioane de pasageri pe zi.Un astfel de volum de pasageri ar fi de neconceput de autoturisme pe străzile oraşului. Trenurile sunt, de asemenea, economice pentru transportul de marfă.Transportul pe o tonă de marfă consumă doar 0.65 litri de combustibil pe 100 km (362mpg).

                       Eneloop_Distribuitor_Completco.ro.jpg




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu